Časté dotazy

Co je low carb?

Low carb stravování je anglické označení pro jídelníček, ve kterém je snížen obsah sacharidů. Česky tento styl stravování nazýváme jako nízkosacharidový. Přemíra sacharidů ve stravě vede nevyhnutelně ke zhoršenému zdraví (nadváha, obezita, civilizační onemocnění, problémy se zuby, zhoršená pleť atd.). Cukry jsou dnes bohužel v potravinářském průmyslu přidávány téměř do všeho. Je tak velmi těžké se orientovat v tom, které potraviny jsou pro nízkosacharidové stravování vhodné. A proto je tu DailyMix, který vám tato jídla nabízí na jednom místě.

Je rozdíl mezi keto a nízkosacharidovým jídelníčkem?

Ketonová dieta (a záměrně píšeme dieta) je oproti nízkosacharidovému stravování opravdu rozdílná. Zatímco keto dietu můžete držet pouze určitou dobu a vaše tělo je po toto období v ketóze, nízkosacharidově můžete jíst celý zbytek života. Je mnoho lidí, kteří právě po ketonové dietě přirozeně přešli na low carb. Podařilo se jim zhubnout, zlepšilo se jim zdraví a zjistili, že velké množství sacharidů jim vlastně brání v tom, žít plnohodnotný život.

zelenina1

Jaké množství sacharidů je při low carb dietě přípustné?

Zatímco na ketonové dietě snížíte obsah sacharidů pod 50 gramů za den, u nízkosacharidového stravování  byste se měli držet na 80 – 100 gramech denně. Z běžných potravin, které jsou k dostání v obchodech ale polovinu denního příjmu sníte třeba již se snídaní. Typickým příkladem jsou zdravě se tvářící müsli, které jsou plné cukrů. 

Je nízkosacharidové stravování bezpečné?

Low carb je pro miliony lidí po celém světě jejich životním stylem. Nijak negativně neovlivňuje zdraví. Naopak. Z mnoha výzkumů, které v posledních letech proběhly, vyplývá, že tento jídelníček je pro tělo výrazně lepší a zdravější než jiné diety. 

Pokud chci jíst nízkosacharidově, musím jíst jen DailyMix?

V žádném případě. DailyMix vám nabízí mnoho potravin, které jsou pro tento typ stravování vhodné. Můžete po nich sáhnout, když nemáte čas vařit, když chcete mít jistotu, že potravina opravdu nízkosacharidová je. A zbytek už je na vás. Nastudujte si, co všechno spadá do kategorie low carb jídel. Kombinujte, experimentujte a nebojte se zkusit dosud nepoznané. Nezapomínejte na zeleninu, ovoce, pitný režim. Jíst low carb neznamená vzdát se třeba koláčů a sladkostí. Jen musíte vědět, jak na to. 

zelenina2

Kolik jídel na nízkosacharidové dietě denně jíst?

Záměrně o DailyMixu nehovoříme jako o dietě. Samozřejmě, pokud chcete zhubnout, je tohle cesta. My bychom vás ale chtěli naučit stravovat se jinak. Přemýšlejte o tom, co jíte. Pokud chcete vaši váhu a zdraví udržet, jezte 5x denně. Předejdete tak přejídání, rozpohybujete metabolismus a nebudete mít hlad. 

Mohu mít při přechodu na nízkosacharidové stravování nějaké obtíže?

Tohle se týká zejména ketonové diety. Někteří lidé, kteří přecházejí do ketózy, mohou pociťovat bolesti hlavy, únavu, zažívací obtíže. Tento stav má odborný název ketochřipka a vám tak signalizuje, že je vlastně vše v pořádku, protože místo sacharidů tělo začíná „jet“ na ketony (látky, produkované z vlastních tukových zásob). U low carb stravování se tento stav může výjimečně také objevit. Není se čeho bát. Závislost na cukru umí být pořádná a tělo se vás tak snaží donutit, abyste mu nějaké dodali. Je to stejné jako u kuřáků, kteří potřebují svou dávku nikotinu. Stačí prostě nepolevit a samo to přejde. 

Co se při low carb stravování nesmí?

Nízkosacharidové stravování zcela vylučuje potraviny se škroby. To jsou luštěniny, kukuřice, popcorn, brambory nebo rýži. Jíst by se neměly ani obiloviny, některé sójové výrobky, uzeniny (pokud mají vysoký obsah sacharidů), některé tuky a samozřejmě vše, co má už z podstaty věci sacharidů spoustu (cukr, med, klasické sušenky a oplatky, doslazované nápoje, džusy, bonbóny a čokolády). Možná se teď chytáte za hlavu a říkáte si, co vám vlastně zbyde… Jenže, ke většině těchto potravin a sladkostí existuje alternativa. Stačí si jen vybrat na našem e-shopu. 

Mohou jíst jídla DailyMix všichni?

DailyMix potraviny jsou vhodné pro všechny. Samozřejmě toto neplatí u alergiků. Pokud máte alergii na mléko, sóju, vejce, celer, lepek, skořápkové plody a hořčičné semínko, pak pečlivě sledujte informace o složení. Některé naše výrobky tyto složky totiž obsahují. Totéž platí, pokud máte intoleranci na laktózu.

Abychom jídla dokázali vyrobit se sníženým obsahem sacharidů, u některých našich výrobků používáme umělá sladidla. Pokud jste těhotná nebo kojíte, měla byste se jim vyhnout.

Osoby mladší 18ti let naše jídla mohou bez starostí konzumovat. Pozor ale, neměly by být náhradou celodenní stravy. Vyvíjející se organismus má jiné nároky a naše jídla pro ně nejsou koncipována.

DailyMix jídla jsou potraviny pro běžný život, kterých není potřeba se bát. Pokud ale trpíte onemocněním, které není na seznamu kontraindikací, nebo máte specifický typ léčby a pochybujete o tom, zda naše potraviny můžete, obraťte se na svého ošetřujícího lékaře.